16 Kasım 2012 Cuma

Buz ve Ateşin Şarkısı - George R.R. Martin



Son günlerde gündemde olan fantastik kurgu serisi "Buz ve Ateşin Şarkısı" nın 4. bölümünü bitirdim ...

kitapta, daha doğrusu kitaplarda çok geniş bir hayal gücüyle karşı karşıyayız, kanımca bu seri 4-5-6 kısımla kalmaz diğer bir fantastik seri olan Robert Jordan'ın yazdığı "Zaman Çarkı" serisi gibi hayli kalabalık olacağa benzer, çünkü kitabın 4. bölüm/cildi olmasına rağmen hala hikaye dallanıp budaklanmakta, tabi denilenlere göre kitap 7 ciltten sonra bitecekmiş ama ben okuyalım ve seyredip görelim diyorum :) ... (bu arada belirtmem lazım ki ben zaman çarkına henüz yeni başlamış biriyim lakin serinin yazarı Robert Jordan serinin 11. kitabını yazdıktan sonra ölüyor fakat meraklanmayn seri bitmiş değil :))

Neyse efenim sanırım yazımıza ters yönden giriş yaptık affola, konumuz Ersen Martin pardon George Martin ve fantastik destanı "Buz ve Ateşin Şarkısı" (daha önce link verdim arkadaşlar, netekim "dilimiz sürçerse affola tutmasını bilirizde TEKRARI YOK BUNUN), bu arada resimde görüldüğü üzere yazarımız George R.R. Martin ak sakallı nurtopu gibi tatlı bir amcamız, büyücü Merlin yada Gandalfvari sanki yazdığı serideki âliüstat'lara benziyor. Acaba bilerek mi imaj yapmış ne :) ama kanımız ısındı ...

Konuyuda kısaca özetleyelim; yazar iki kıtadan oluşan bir diyar kurgulamış, bu batı diyar ve sur'un ötesi ....
Sur ne? diyeceksiniz :) sur bildiğimiz sur işte bizim topkapı surları gibi ama yükseklik olarak 10 katı falan, uzunluk olarak ise Çin seddi :) ...
Hımmm, batıdiyar 7 kral tarafından yönetiliyor, bu 7 ninde bağlı olduğu tek kral var, yedi krallığın hükümdarı falan ...
Güç yüzükleri  gibi,
        ... hepsine hükmedecek tek yüzük ...
Serimizin ilk kitabı "Taht Oyunları" bu noktadan sonra kitabımızın konusunuda belirliyor. En basit anlatımla surun batı kısmını denetim altına almak üzere yapılan güç mücadeleleri, taht oyunları vsvs ...

Ve;
Son olarak kitabı Türkçeye çevirip yayınlayan Epsilon Yayınevini kitabın kapak seçimi konusunda tebrik ediyorum, diğer fantastik kurgular gibi çizgi romanvari bir kapaktan ziyade sade bir kapak dizaynı seçilmiş, kitapların sırtları ise tek renk böyle olunca benim gibi arşivciler mutlu oluyor :) netekim hepsini yan yana koyunca kitaplığınızda gayet güzel duruyor... (bkz. resim 3)

Birde sitemim var; kitabın orjinal ciltli halini görünce ağlıyorum yahu :( neden Türkiyede meraklıları için ciltli versiyon çıkarmazlar ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder