12 Ekim 2018 Cuma

Dünyalar Savaşı - H. G. Wells

H.G. Wells' in dünyalar savaşını çoğunuz biliyorsunuzdur, ben daha yeni okudum ...

konu klasik; dünyanın marslılar tarafından işgal edilmesi fakat bu kitapta farklı bir şey var, kitap başta sıkıcı eliyor hatta "amaan marslılar dünyayı işgal ediyor işte gerek tv de gerek dizilerde milyon kez gördük bunuçok banal" diye düşünüyorsunuz ama kitap birkaç sayfa sonra sizi ansızın içine çekiyor ve kitap sonuna kadar böyle devam ediyor ve sonda öyle uçuk kaçık bir son değil ...

Şimdi; düşünürsek dünyayı marslıların işgal etmesi bizim için çok banal gelebilir ama düşünün kitabın yazıldığı dönemin dingilteresi viktorya dönemi sanırım :) bugün bile kült bunu anlatımdaki büyü ile aşmış bence ve bugüne kadar Wells hakkında pek çok şey yazıldı çizildi tabi edebiyata ilgi duyan biri olarak bende sağdan soldan esterabim bir şeyler duydum tabi fakat okuyunca bu büyüyü daha iyi deneyimliyorsunuz düşünün ki kıyamet senaryosu/istila edebiyatı yapan kitapların, filmlerin, dizilerin neredeyse %70' in de hala bu kitaptaki gibi robotlar vs var ...

yani şimdi hayranı olduğum Asimov bile "dünyalar savaşı sarsıcı ve şaşırtıcı bir başyapıt" demiş benim bu kadar yorum yapmam bile kabahat, tabi herkes okumalı ...

son olarak 2 gün önce netflix' in bu kitabın dizisini yaptığını (şu anda yayınlanıyor olabilir) öğrendim ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder