17 Haziran 2020 Çarşamba

Pia Mater - Serkan KARAİSMAİLOĞLU

Bir dönem beyin ve işleyişi ilgimi çekiyordu, açıkçası hala da çeker. O dönem ‘beynimiz, incognito ‘ vsvs bir iki kitap okumuştum kitap piyasasını takip edenler bilir sözünü ettiğim kitaplar uzun süre en çok satanlar listesindeydi fakat beyinin işleyişi ve bunun sonucunda insan davranışlarını istediğim gibi hayatın içinden anlatabilen davranışlarımızı sade bir şekilde sebep-sonuç ilişkisi içinde anlatan ve akademik olmayan bir kitap bulamamıştım. 

İşte bu kitap benim merakım için çok güzel bir referans oldu, sadece bunun için bile okumaya değer. Serkan Karaismailoğlu hakkında çok araştırma yapmadım ama Hacettepe biyoloji bölümünden mezun bir fizyolog ve sinir bilimci, kitaba gelince ne akademik bir kitap ne de beyinin işleyişini ana konusu yapmış bir kitap aslında tam tersi hafif polisiye tadında bir roman ama olay örgüsünü anlatırken kahramanların hal, hareket ve edimlerini sinirbilimsel olarakta açıklayan bir kitap ….

“nöronlarına sağlık” böyle işte mesela pekçok yazar şöyle bir cümle kurar: karanlıkta bir çıtırtı duydu ve takip edildiğinden şüphelendi …
Yazarımızı kurduğu cümle ise: yere düşmüş ince bir dal parçasının çıkardığı titreşimler karamanımızı kulak tüylerinin hareketlenmesine sebep oldu ve bu titreşimler nöronlarına şu şüpheyi düşürdü, acaba takipmi ediliyordu?

Yabancı macera kitapları okuduğunuzda satıraralarında envai çeşit anekdot, ilginç bilgiler vs vs bulursunuz ya bu kitapta da enfes bilgiler var …

Belki bu anlatım sıkabilir belki de tam tersi hoşunuza gider bence kitap gayet başarılı ve farklı bir kitap ….


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder